niedziela, 3 marca 2013

61.Trzy zasady jak oszczędzać :)

Hay.
Post powinien być wczoraj, ale nie przewidziałam tego, że właśnie wtedy będę na finale regionalnym mojego konkursu, no i nie dam rady. Nasza drużyna zdobyła drugie miejsce w danej kategorii (wiekowej i pomysłu), ale nie oznacza to, że pojedziemy dalej, a szkoda. Dobra, mniejsza. Czuję się jakbym latała, bo jestem na kompie pierwszy raz od chyba środy na dłużej niż 10 minut. Cały czas przygotowania do konka, nauka do tego i w ogóle masakra.

Dobra na dzisiaj postanowiłam napisać post o oszczędzaniu. Co mam na myśli? Niee, nie będę się bawiła w tvn biznes ani nic z tych rzeczy (ojciec mojej kol nałogowo to ogląda xD). Chcę po prostu napisać jak najlepiej oszczędzać na LPS, jednocześnie aby nie zamykać swojej kolekcji na amen, bo np. brakuje na to funduszy, lps są za drogie czy coś w tym rodzaju. Pomijam sobie inne powodu kończenia kolekcji, bo chcę opisać właśnie te. xd W końcu dalej na allegro czy innych stronach można kupić całkiem tanie lps, ze starszej generacji, a nie wróżki i ciasteczka, co nie? Może w niektórych sklepach, są jeszcze te normalne... w niektórych. :c

1.Nie przepłacać, szukać dobrych okazji.
Co najważniejsze najlepiej kupować w tanich sklepach, a nie przepłacać. Wiem jak to jest, gdy wchodzi się do zabawkowego i czuje się jak w raju, kiedy dookoła są same śliczne lpsy i nie wiadomo co wybrać, co dopiero myśleć o cenie. Też tak miałam, a jednak głównie w sklepach lpsy chodzą dalej strasznie drogo, co oczywiście mam na myśli nówki, kiedy na allegro czasami uda się kupić petki dużo taniej, a nie mam na myśli jedynie używek! Znalazłam specjalnie dla Was kilka przykładóóów. xd

Littlest Pet Shop. Mama i dziecko. Różne zestawy. Nowe. w Warszawie - image 3
Babies z mamą - 15 zł (kliknij w zdjęcie aby wejść w aukcje)

To z tablicy. Popatrzcie tylko, 15zł, a mamy dużego i małego. Jak łatwo policzyć, jednego mamy za 7,50! Przesyłka, spodziewam się, że będzie to jakieś 5zł, więc jeden petek wychodzi nam za 10 zyla, a nie dość, że mamy małego słodziutkiego petka, to jeszcze jego mamę, ano i trochę siana, jakby zgłodniały. xD Wiem ze swojego doświadczenia ze niektóre akcesoria są fajne, a niektóre można o dupę rozwalić, ale siano... heh, chyba je lubiłam (nie jeść o.O)

Kotki Littlest Pet Shop LPS w Bydgoszczy - image 1

5 LPSów - 35zł

Też całkiem się opłaca. Za 5 figurek płacimy 35zł, z czego jeden kosztuje właśnie gdzieś tak 7 zyla, a mamy dwa z magnesem (kotka persa i kotka białego, a w dodatku on po naciśnięciu na główkę rusza łapką. :33). Pozostałe już nie mają magnesów, ale także nie są brzydkie. Ta aukcja wydaje mi się atrakcyjna, bo ja jakoś najbardziej lubiłam bawić się psami i kotami. Tak jakoś. xd

Littlest Pet Shop. Zestaw dwóch figurek. Różne zestawy. Nowe. w Warszawie - image 1

2 najnowsze figurki "utalentowane zwierzaki" - 15zł !

Tutaj jeden tak samo wychodzi za 7,50, ale mamy za to dwa z najnowszej serii, jak komuś na tym zależy. Ja za nią nie przepadam, ale zestaw z królikiem i lwem mi się nawet podoba, jak mam być szczera. Jest jeszcze ten z konikiem i myszką, coś dla koniarzy. Także dość opłacalne.




Misiek i pszczoła stara seria (bez magnesów) - 18,90zł



Kogut kolekcjonerski - 14zł


2.Postawić samemu sobie pewne zasady.
Co do oszczędzania, takie coś się przydaje. Ja na przykład stawiam sobie, że kupię coś tanio i będę szukać na allegro nawet przez miesiąc, dopóki nie znajdę (xD) albo po prostu postanawiam sobie, że zbieram na coś i wydaje minimalne kwoty na inne rzeczy. Co do LPSów najlepiej sprawdza się dawanie sobie limitów, np. co miesiąc kupuje 3 lpsy i kropka, ani jednego więcej. Czasami się takie coś przydaje.

3.Zbieranie określonych kształtów, poszukiwanie pewnego LPSa.
Możemy też sobie postawić, że zbieramy np. tylko koty shorthair i nie kupujemy żadnych innych lpsów. Takie coś też się przydaje, bo szukając na allegro jedynie takich, nie musimy przejmować się, że coś innego nam się spodoba, czy coś w tym rodzaju. Gdy poszukujemy pewnego lpsa, cała reszta przestaje mieć znaczenie, a kiedy nie kupujemy w między czasie innych, na naszą wymarzoną i rzadką figurkę może nazbierać się duża suma! - a wtedy zamiast kilku średnich lub niezbyt fajnych dla nas figurek, mamy swojego wymarzonego kota, np. only at, albo jakiegoś innego! ;D

Mam nadzieję, że moje wywody jakoś Wam pomogły xDDDD...
Jeżeli sami nie musicie oszczędzać, macie w brud kasy i tak dalej lub przepuszczacie wszystko na LPS, sami zastanówcie się, czy przypadkiem nie lepiej zachować czasem umiar.

BM ;3

22 komentarze:

  1. Świetna notka napewno rady się przydadzą ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo przydatna notka ;D Z niecierpliwością czekam na następną .
    Victoria

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny poradnik :3 Ja kocham kupowac na allegro, mozna kupić dużo i to po okazjonalnej cenie! Rzadko kupuję w sklepie, zwłaszcza ,że jedyne które kojarzę z petkami to Tesco i Smyk,a tam są takie ceny....Ech.
    ------------
    lps-river.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi to się przyda! O ho ho ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe,czemu nie ma komentarzy?A poza tym super notka:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo mam komy na akceptacje, żeby nikt nie pisał żadnych zboczonych ani innych takich rzeczy. xd dziękuję. ^^

      Usuń
  6. Fauhna notka :D

    Ja (A raczej wujek) kupił na Allegro 12 LPS za ok. 60 zł - opłacało się :D

    No, najlepiej kupować na sklepach internetowych. Taniej i taniej, a mimo że trzeba na nie kilka dni poczekać, to przynajmniej nie przepłacasz :D

    OdpowiedzUsuń
  7. SUPER EXTRA NOTKA:)))))

    OdpowiedzUsuń
  8. Ej a będziesz prowadzić wilcze opowiadania??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niee, już zamknęłam, bo ta "powieść" mi wcale nie wyszła.

      Usuń
    2. Ta "powieść" dla mnie była świetna

      Usuń
  9. Twoja nowa notka , to coś dla mnie XD Zgadzam się z tym , że w sklepach internetowych można kupić dużo taniej. Zetknęłam się już z niejedną super okazją :)

    Ps. U mnie nie długo wiosenna sesja :)


    April z explore-lps-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetna notka, dobry miałaś pomysł :)
    Zapraszam do mnie: http://moje-kochane-czworonogi.blogspot.com/

    Ps. To ja LovingLPS, tylko teraz podpisuję się jako "psiarka" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ja nie mam takich problemów...moim problemem jest to że kasy mi tylko ubywa i nic nie dostaję -,- w takiej sytuacji to dopiero trzeba oszczędzać...

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne, ale ja nie kupuję już LPS. Znalazłaś faktycznie rewelacyjne okazje, ale nawet gdyby to kosztowało 5zł, mój tata by się nie zgodził :C
    ---
    A ja byłam na wojewódzkim, ale z polaka, nie z żadnego sportu ;p Zostałam finalistką xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie byłam ze sportu. xdddddddddddddddddddd

      Usuń
    2. Poza tym to tak zabrzmiało jakbym była jakimś matołem i mogłabym tylko na zawody sportowe chodzić.

      Usuń
  13. Jutro Dzień Kobiet i twoje urodziny! :)
    ~iza17

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja niestety kompletnie nie umiem oszczędzać, chociaż bardzo się staram ;)
    littlest-pets.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkiego naj z okazji urek ^.^

    OdpowiedzUsuń
  16. Przyda się ^^ A blog jest - ŚWIETNY! ♥♥♥♥

    OdpowiedzUsuń