poniedziałek, 10 grudnia 2012

50.Pomoc blogowa cz.1 - i ostatnia, czy nie?

Siemka.
Siedzę teraz w takiej dziwnej pozie. Właściwie, to leżę, mam komputer na kolanach, w dodatku oglądam telewizor i jem. I tak właśnie przy tym mnie naszło, żeby napisać przewodnik po bloggerze, oczywiście mini, taki częściowy - np. jak usunąć bloga, dodać favikonę, czy sprawdzić statystyki, albo takie inne rzeczy - czyli krótko mówiąc takie podstawowe rzeczy, a mimo wszystko często dostaję takie pytania. Więc z tego poradnika dowiecie się wszystkiegooo co najlepsze. xd

Od czego zaczynamy? (no dobra, nie będę przecież aż się rozdrabniać do tego, jak się pisze posta. o.O)
Aby wejść, w takie jakby menu, wchodzimy na swojego bloga, po czym w prawym górnym rogu, całkiem na samej górze mamy "utwórz bloga" bądź "zaloguj się". Dzisiaj zajmuję się tematem dla osób już wtajemniczonych, ale może też kiedyś napisze jak założyć bloga (o ile chcecie). no więc logujemy się, a jak jesteśmy już zalogowani klikamy "projekt" i mamy już swojego bloga.


Oczywiście powiększone, pokazane na moim blogu.

Inny sposób na to, to wejście w pomarańczową ikonkę bloggera, po czym wybranie swojego bloga, ale ogólnie to na jedno wychodzi, więc nie będę się rozczulać, ważne żeby trafić na tą stronę. xdd

Mamy m.in. takie menu, po lewej. Zajmijmy się najpierw... a niech będzie ta Fafikona.


JAK DODAĆ FAFIKONĘ NA BLOGA?

No więc, w tym menu po lewej stronie wybieramy zakładkę układ. Tutaj macie pokazane wszystkie elementy waszego bloga: posty, dodatki, m.in. także fafikonę. Widzicie na zdjęciu powyżej, w układzie nie można zmienić jej miejsca położenia, więc również u Was będzie w tym miejscu. Klikacie na niebieski przycisk edytuj.



Teraz musicie wybrać KWADRATOWY OBRAZ o rozmiarze mniejszym niż 100KB. Najlepiej jest zmienić rozmiar po prostu na mały kwadracik, nie musicie się przejmować, czy jest zbyt duże, czy co. 


JAK DODAĆ GADŻET NA BLOGA?


uderzcie w to to sie powiekszy

 W menu po lewej stronie klikacie na układ, chyba że już na nim jesteście, bo właśnie ustawialiście fafikonę. Wchodzicie w dodaj gadżet, nie ważne, w którym miejscu.


Następnie szukacie KOD HTML. Dajecie niebieski plusik, po czym wklejacie kod z dodatkiem, zatwierdzacie i gotowe. Wszystko jest ma blogu. ;)


SPRAWDZANIE NASZYCH BOSKICH STATÓW,
KTÓRYMI MOŻEMY SIĘ JARAĆ. :)
Czyli m.in. z jakiej strony najczęściej kierują się na Twojego bloga (u mnie to np. lps-przyjaciele, albo po prostu google, czy google grafika). Możecie także przeglądać, ile komentarzy było pod postem, który ma ich najwięcej, a także gdzie jest najwięcej odbiorców Waszego bloga, np. czy w Polsce, a może Dojczland? Wiele, wiele więcej, poszperajcie sobie, jak jeszcze tego nie znaliście.


ZMIANA ADRESU BLOGA, USUWANIE BLOGA, DODAWANIE FUNKCJI ANONIMOWYCH KOMENTARZY ITD.


Co jest gdzie?
Podstawowe - Zmiana tytułu, opisu bloga, adresu, czytelników, czy nawet autorów.
posty i komentarze - liczba postów na blogu, kto może komentować, a także moderacja komentarzy
komórka i poczta email - czy chcecie publikować za pomocą emaila i inne, raczej mało przydatne rzeczy, badzieffko xd
język i formatowanie - np. możecie zmienić polski na dojcz
ustawienia wyszukiwania - nawet nie wiem, ale zapewne coś o wyszukiwaniu waszego bloga przez przeglądarki, czy coś.
inne - tu możecie usunąć bloga, czy go przenieść.


JAK DODAĆ STRONY NA BLOGU?
Np. takie jak te tutaj. 
Jbc to się nazywa strony. :D W naszym boskim lewym menu (bez którego nie edytowalibyśmy nawet posta, ale jakby był to onet na pewno by coś z tym menu zepsuł i uniemożliwił nawet to xdd) klykamy strony. To jest zaraz pod postami. Tam możemy napisać nowe strony, dajemy: dodaj nową stronę, po czym edytuj. Jak chcemy, aby strony pokazały się na blogu, wchodzimy w układ, także w lewym menu, i w dodatkach wybieramy strony. Chyba nie muszę dawać zdjęć, jak dopiero co tłumaczyłam co jest gdzie, cn?


GDZIE ZNALEŹĆ RÓŻNE GADŻETY NA BLOGI?
Takie jak zegary, kursory, tła, kalendarze. Wystarczy podaną fazę wpisać w google "np. kursory na bloga" i znajdziecie wszystko, nie trzeba być żydem, aby coś znaleźć w google. :) Dlatego właśnie nie ogarniam tych pytań na zapytay "dacje mji kurzor na blok????????????" moja odpowiedź brzmi: NIE! Gugluj, gugluj, czasownik XXI wieku.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
W CZYM JESZCZE CHCECIE UZYSKAĆ POMOC...?
Piszcie! Czegoś nie ogarniacie, nie kapujecie, ja nie jestem groźna, a we wszystkim Wam pomogę. Dlatego właśnie nie wiem, czy to część pierwsza pomocy blogowej, bo nie wiem, czy nie ostatnia - zależy czy jeszcze jakieś pytania zadacie. Dobrze. "siedzicie panie jak małpa na tureckim kiblu!" -> kurde, coś w tym kontekście mówił raz Ferdek, a dokładnie nie pamiętam, czy tak to było.


Mimo porównań do Żydów, Niemców, kiepskich i Boga Oneta, mam nadzieję, że...
Wszystko zrozumiałe, cn?:)
Bm

22 komentarze:

  1. O fajnie. Ja bym była szczęśliwa gdybyś napisała jak tu założyć bloga!!! ;*

    bulekLPS

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej. Możesz zajżeć na swoją pocztę e-mailową???
    Wysłałam Ci coś tak od siebie dla bloga. ;*

    bulekLPS

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przydatny post :) . Dziękuję ! :3

    OdpowiedzUsuń
  4. hahahah :) ostatnie zdanie mnie rozwaliło xD a tak wgl. spoko notka, jak będę zakładać bloga to skorzystam ( choć nie wiem czy założę ) :DD

    Merry Christmas ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny poradnik, pewnie przyda się niektórym :)
    Zapraszam do mnie: http://lps-barwnakolekcja.blogspot.com/
    Proszę o komentarz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo przydatne. Niektóre rady zastosowałam do siebie :3

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi się nie przyda, bo ja wiem wszystko o bloggerze :3
    Ahh te czasy, kiedy praktycznie tylko ja miałam bloga na bloggerze a wszyscy na onecie... :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. - No to Sru :3 (Zmieniłam nick :33)

      Usuń
    2. Twój nick jest teraz tak oryginalny, że nie potrafię go napisać. xDDD

      Usuń
    3. No i o to chodziło, haha :D

      Usuń
  8. Fajowy poradnik ale na razie nic nie potrzebuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawet gdybym zaczynała na bloggerze, to bym nie skorzystała. Kto tego nie umie? O-o A po za tym przecież to blog o lps, a nie jakiś poradnik! -.-
    I to moje zdanie xD Pozdro!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twoje rozumowanie: Po co pisać komuś poradniki do bloga, najlepiej mieć swojego fajnego i nie mieć przynajmniej konkurencji.

      Tak to odebrałam.
      Nie zależy Ci, np. aby więcej fanów LPS miało fajne blogi i potrafiło je prowadzić? Albo żeby biedni nie profili się kogoś o odpowiedzi...? Ja doskonale takie osoby rozumiem, kiedyś też się tego uczyłam, ale jak nie potrafiłam czegoś zrobić czasami miałam kogoś do pomocy (kto np. miał już bloga), albo uczyłam się sama.

      Na serio nie rozumiem oburzenia.
      Jakbym zrobiła "LPS uczą: pomoc blogowa", cieszyłabyś się i nie miałabyś nic do tego posta?

      BM

      Usuń
    2. Biedni - nie użyłam w sensie osoby, która ma mało pieniędzy, ale biedna, że np. nie wie co ma zrobić.

      *prosili

      Usuń
    3. Nie, źle to zrozumiałaś... xD Sorry, jeśli napisałam to niezrozumiale. A zresztą żadnej konkurencji tu nie ma, wszystkie blogi są takie same, o LPS i jest spoko ♥
      A za to twój komentarz ja odebrałam tak: "Jejuu, jaka ona jest głupia -.- Muszę jej wbić do głowy, że trzeba mieć tęczowe serce" xD Pozdro :)

      Usuń
    4. Właśnie, że nie są takie same, bo jedna czy druga osoba nie potrafi np. dodać jakichś dodatków, czy co. Uważasz także, że każdy pisze tak samo...?... to dziwne. Przecież każdy ma inny styl.

      Nie, moje rozumowanie było takie:
      "Nie rozumiem, jak ktoś może tego nie ogarniać."
      Tęczowe serce...? o.O

      BM

      Usuń
  10. Bardzo fajny poradnik jednak ja piszę na pingerze xD

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie no wszystko spoko i w ogóle, ale ja radziłabym Ci zrobić specjalną zakładkę czy co to tam xd ( tak jak tam z tą muzyką lub kontakt), bo w końcu to blog o LPS, a nie. :D

    OdpowiedzUsuń
  12. ja tam jakoś szczególnie nie korzystam z blogspota...przyznaję się bez bicia,że to pierwsza twoja notka której nie przeczytałam O.o

    OdpowiedzUsuń
  13. świetny poradnik ♥

    zapraszam na bloga o Lps ;)http://sandyandmandylps.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń